Estonia to jeden z najbardziej rozwiniętych technologicznie państw UE. Jako pierwsi przyznali obywatelom prawo dostępu do internetu oraz nadali im karty ID, które pozwalają na załatwianie wielu spraw administracyjnych czy udział w wyborach przez internet. Kolejną zaletą e-administracji jest możliwość rejestracji firmy w internecie w ciągu kilku minut. Takie nowoczesne rozwiązania przyciągają przedsiębiorców z całego świata. To tutaj powstał Skype czy Transferwise. Nie dziwi więc fakt, że Estonia jest na 3 miejscu krajów, mających najwyższą liczbę start-upów.
Oto 5 Estońskich start-upów z potencjałem:
Taxify Jedna z największych w Europie aplikacji oferująca przejazdy. Działa w 25 krajach i zrzesza ponad 15 000 pasażerów i 500 000 kierowców. Tafixy bardzo się stara przejąć rynek europejski i afrykański od swoich konkurentów takich jak Uber i Lyft. Chcąc się wyróżnić, Taxify uruchomiła niedawno usługę e-skuterów w Paryżu pod nazwą Bolt. Rok 2018 przyniósł firmie 175 miliardów dolarów, co sprawiło, że firma stała się “jednorożcem” wśród innych firm zajmujących się e-transportem.
Veriff Cyfrowy świat umożliwia wielu firmom rejestrować nowych klientów i obsługiwać ich online. Takie usługi narażone są jednak na cyberprzestępców. Veriff stworzył oprogramowanie, które sprawdza poprawność dokumentów i danych, stosuje analizę wideo, skanuje twarz i sprawdza odciski palców.
Scoro Wiele szybko rozwijających się start-upów dotyka problem braku planu do wykonywania większych operacji. Scoro wychodząc naprzeciw, oferuje platformę do zarządzania biznesem. Znajdziemy w niej rozwiązania do zarządzania projektami, finansami, CRM, notowanie i raportowanie. W 2018 roku firma otrzymała fundusze w wysokości 4,4 mln euro.
Yanu Stworzył w pełni autonomiczną sztuczną inteligencję oferującą usługę barmańską. Robot serwuje napoje, obsługuje płatności, identyfikuje, a nawet rozmawia z klientem. Może wytworzyć 100-150 drinków na godzinę i akceptuje kryptowalutę jako zapłatę.
Jobbatica To platforma, która pomaga w zatrudnieniu. Zanim kandydat zostanie przedstawiony firmie, przechodzi przez wstępną selekcję i tylko wybrani są kontaktowani z przedstawicielem firmy poszukującej pracownika. Dzięki temu firma oszczędza czas potrzebny na przeprowadzenie całego procesu rekrutacji. Jobbatical działa w 34 krajach i pomógł już ponad 285 000 osobom znaleźć pracę. Do tej pory zgromadzili ponad 8 milionów dolarów.
Odpowiedz